Translate

31 mei 2017

Examenjaar, examenstress en studiekeuze...

Ik was al niet zo goed in wekelijks iets schrijven, of publiceren, maar het afgelopen schooljaar heb ik wel heel weinig gepubliceerd. Shame on me, maar mijn prioriteiten lagen dit jaar bij leren voor examens.


Natuurlijk heb ik me volledig ingezet op school met leerwerk, en ben ik altijd bijgeweest met lesstof. Desondanks heb ik een aantal examenbundels en samenvattingen besteld bij ExamenOverzicht, hier is alles heel overzichtelijk genoteerd wat je precies moet leren, hoe je het beste leert en wat voor vragen je kunt verwachten.

De afgelopen vijf jaar zijn voor mijn gevoel voorbij gevlogen. Ik ben begonnen als  klein bruggupje en heb nu ineens al mijn examenstunt achter de rug. Gelukkig heb ik continu een doel voor ogen gehad. Het begon met de ambitie om journalistiek te studeren in Zwolle, maar rond de derde klas ontdekte ik de studie Communicatie. Hier ben ik volop voor gegaan, nu nog altijd. Ik heb besloten om eerst MBO4 te gaan volgen aan de ROC Kop van Noord Holland. De opleiding 'Marketing, communicatie en evenementenorganisatie' duurt drie jaar. Als ik zonder problemen deze studie afrond, ben ik 20 en kan ik altijd nog HBO communicatie volgen. Via MBO krijg ik extra tijd om mezelf te ontwikkelen en krijg ik toch de basis van communicatie mee.

Mijn schoolexamen heb ik afgesloten en mijn cijferlijst is getekend. Ik sta nu als volgt:

Nederlands - 7
Duits - 7
Engels - 7
Geschiedenis - 6
Aardrijkskunde - 7
Wiskunde - 5
Tekenen - 8
Maatschappijleer - 7
PWS - 8

Dit was even een kleine update, ik hoop dat ik de komende tijd weer tijd vind om te schrijven. Ik zit nu midden in een verhuizing, maar je ziet vanzelf iets verschijnen ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Thank you all for your lovely comment! You've made my day <3